Vappupaatti Sirmet

In Sirmet, Veneretki by saaressa

No vappuhan oli ja meni jo, mutta pakkohan on kertoa meidän uuden veneen neitsytmatkasta! Tämä meidän uusi paatti on Sirmetin alumiinilautta. Sekin on ostettu hyötykäyttöön, eli tavaran kuskaamiseen. Sen vuoksi olikin luonnollista, että ensimmäisenä suunnittelimme sillä vappumatkaa sekä kaikkia muita mukavia reissuja kavereiden kanssa. Lautalle nimittäin mahtuu täydellinen grillaus- ja hengailuvarustus.

KOHTI KAIVOHUONETTA

Päätimme edellisenä iltana, että lähdemme vappupäivänä ajamaan kohti kaivopuistoa ja etsimme paatille parkkipaikan. Aamulla tulikin tajuton kiire nostella puutarhakalusteet, keittiökamat, grilli ja mieletön vuori vaatetta veneeseen. Jaakko rakensi sup-laudoille telineen, sillä meillä oli vakaa aikomus käydä suppailemassa vapunvieton lomassa.

Tässä se on, meidän uusi paatti!

Sitten mennään! Teija hyppäsi mukaan kyytiin ja me lähdimme kohti Kaivaria.

Jaakko esittelee kalj.... siis kalasumpun. Siihen voi pumpata merivettä, joka on tällä hetkellä aivan tarpeeksi jääkaappikylmää.

Jaakko esittelee kalj…. siis kalasumpun. Siihen voi pumpata merivettä, joka on tällä hetkellä aivan tarpeeksi jääkaappikylmää.

Vappupaattimme ei nouse liukuun, joten matkaan meni tunnin verran aikaa. Haimme porukkaa kyytiin Kompassiaukiolta ja aloimme pähkäilemään mihin sitten mentäisiin parkkiin. Hyvä tuuri kävi, kun näimme Samulin Targan kylkiparkissa rannassa. Siinä soiteltiin puolin ja toisin ja päätimme viedä alumiinipaattimme heidän kylkeensä kiinni. Vähän jännitti, että kuinkahan fiksu veto on tuoda alumiinivene Targan kylkeen, mutta Sirmet on todella helppo ajettava ja asettui hienosti paikalleen, vaikka mukana ollut soutuveneemme tarttuikin poijun kiinni ja mutkisti vähän matkaa.

Siinä meillä oli, erinomainen setuppi keskellä aurinkoista Kaivopuistoa. Saimme vielä käyttää Targaa ”vessaveneenä”, niin sanoisinko että olosuhteet olivat paremmat kuin hyvät.

Kiinnittyminen rantaan oli hyvä ratkaisu, porukka pystyi liikkumaan omien aikataulujensa mukaan hyvin edes takaisin.

Parhaimmillaan meillä oli vielä kaksi kavereiden venettä kylkiparkissa meidän kyljessä.

Perttu sai tehtäväksi grillata ostamani kuhan. Arvasin, että mukana on joku minua taitavampi poistamaan sisälmykset!

Näimme päivän aikana todella paljon tuttuja. Hauskin oli ehkä, kun sun Aava kutsuu-blogin kirjoittajalta instagram-viestin, että he ovat parkissa yhden veneen päästä meidän veneessämme. He olivat tunnistaneet instaan laittamani lauttakuvan. Sieltä sitten huiskuttelimme toisillemme, kun paikansin veneen. Olin niin kesken ruoanlaiton, etten ehtinyt tervehtimään, mutta ensi kerralla sitten!

Aika vierähti nopeasti ja tuntui että aivan liian nopeasti sai siirtyä miettimään kotimatkaa. Kipparivuoro siirtyi minulle, sillä olin jo ajat sitten siirtynyt tutkailemaan alkoholittomien siidereiden valikoimaa. (Magner’s oli niistä paras.) Kävimme vielä muutaman kaveruksen kanssa Skifferissä, joka oli avannut vappupäivänä. Tankkasimme lautan ja kävimme vielä yksillä. Täytyy vielä erikseen antaa pisteet Skifferin henkilökunnalle. Olimme jättäneet lautan köydet miten vain siihen laiturille ja kun tulimme takaisin, oli köydet niin kauniilla kerällä knaapien vieressä, että oli suorastaan sääli irrottaa köydet. Ei sen puoleen, pojat yrittivät kovasti, ettei niitä irrotettaisi ja jatkettaisiin vielä iltaa. Kotimatka oli kuitenkin pitkä ja arvattavasti vähän kylmä, joten oli pakko pistää Yamaha pörisemään. Heitimme vielä kaupunkilaiset rantaan ja lähdimme kotia kohti. Eikä ollut kyllä yhtään pöllömpi kotimatkakaan!

20160501_6000348_Vappu-4

Keilaniemessä oli vähän kirkkaammat valot päällä!